Mavic R-SYS

Zadní nábaU žluťásků z Francie je jedna velká novinka, dostupná ještě letos. Jedná se o patentovaný vynález uchycení drátu v náboji a ráfku. Nová sada kol (velký obrázek, další) se systémem TraComp se jmenuje R-SYS. V čem spočívá inovativní přístup Mavicu? (Pokud jsem vše správěn pochopil ze zdrojové stránky Roues Artisanales.)

Když například Viki spurtuje ke značce (a já ho právě předjíždím), tak na jeho přední kolo působí to lámání ze strany na stranu, jako by se přední kolo mělo zlomit vejpůl přes náboj.

Síly na kole

Ale nezlomí se, protože dráty jsou uložené poněkud volně:

Dráty flexibilně

Ttao volnost ale něco stojí, totiž pevnost. A u Mavicu vymysleli nový způsob uchycení drátu do ráfku a náboje.

Náboj s drátem

Nová kola jsou o 10% lehčí než současná Ksyria ES (1355 g) a o 30% pevnější! To umožňuje mimojiné použití karbonu a zicralu jako materiálu pro dráty, které jsou v ráfku tak dobře upevněny, že se nehýbou. Kola R-SYS jsou ale horší než Ksyria z hlediska aerodynamiky, protože zabírají více místa.


One thought on “Mavic R-SYS”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>