Za necelý týden se na startu Transalpu objeví známá dvojice – Míra a Mirka Špalkovi. Na Bikerech.cz si nyní můžete přečíst, jak se cítí před startem a jak to celé vidí… Osm etap v osmi dnech, osm maratonů… (napsal RF; dále již autoři).
Fakta
- 8 etap z Füssenu na Riva del Garda
- Termín: 19. – 26. července 2008
- Startovné pro osobu: 595€ pro Team: 1.190,- €
- celkem 665 kilometrů a 21691 výškových metrů za 8 dní
- MTB-etapy vedoucí přes pěkné hory z Německa přes Rakousko a Švýcarsko do Itálie
- 550 týmových dvojic
- 5 kategorií: ženy, muži, mix, muži masters a muži grand masters
- bližší informace na www.bike-transalp.de
Jednotlivé etapy
- Etappe 1: Füssen – Imst 80,13 km / převýšení 1962 hm , profil
- Etappe 2: Imst – Ischgl 76,40 km / 3171 hm, profil
- Etappe 3: Ischgl – Scoul 75,26 km / 2547 hm, profil
- Etappe 4: Scoul – Livigno 77,16 km / 2621 hm, profil
- Etappe 5: Livigno – Naturns 122,24 km / 2909 hm, profil
- Etappe 6: Naturns – Kaltern 97,36 km / 3930 hm, profil
- Etappe 7: Kaltern – Andalo 74,61 km / 3071 hm, profil
- Etappe 8: Andalo – Riva …….. 62,24 km / 1480 hm, profil
- Celkem: 665,40 km / 21 691 hm
Profily všech etap:
Povídání
Míra napsal fakta… a já jen doplním, že tedy od ledna začala naše příprava najížděním kilometrů na běžkách i na kole. Soustředění na Mallorce, kde jsem byla poslední týden v únoru s Mírou, bylo pouze motivační, protože z hlediska najíždění kilometrů krátkodobý pobyt neměl efekt, ale spíše jsme to pojali jako opožděnou svatební cestu.
Špatné počasí v březnu mě nedopřálo pokračovat v objemech, pouze jsem zvýšila počet hodin na trenažéru a Míra si odlétl ještě jednou na Mallorcu. Poprvé jsme přistoupili na tréninkový plán, který nám napsal Vojta Beran. Začali jsme s Mírou jezdit společné tréninky, což by se mohlo zdát jednoduché, ale vzhledem k tomu , že bydlím v Chebu a Míra v Chomutově, tak musím podotknout, že Míra má k tomu všemu ježdění najeto i dost autem!
V novém angažmá týmu KEBEK Chomutov jsme zahájili novou sezónu maratónů KoloPro, kde s podporou všech členů týmu, ale především Dalibora Beka, jehož podpora psychická a finanční byla nemalá.
Zkoušeli jsme jet v jednom víkendu 2 maratóny, nebo alespoň těžší trénink v Krušných horách po maratónu, nebo silniční závod po maratónu. Druhý den byly pochopitelně tepy o dost nižší, zhruba o 20tepů!! V maratónu se držím v závodě na 166, druhý den pouze 143. U Míry mám pocit, že jede pořád stejně, stále mi ujíždí!
Srovnání závodů
Mirka / Míra
- 11 maratónů 35:08h 673,6km / 12 maratónů 38:50h 793km
- 2 závody XC 1:45h 38,3km / —
- 1 silniční 2:37h 60,2km / 1 silniční 3:23h 90km
Tak to bychom měli zhruba odjetý ten TransAlp, jen to převýšení nemáme splněno! Chybí nám cca 5000m!
Jinak celkově mám najeto stejně jako loni 5 500, spinning a trenažér. Míra 7 500km.
Ale jisté zkušenosti se nám podařilo nasbírat!Ale jisté zkušenosti se nám podařilo nasbírat!
- Míra pozná, kdy mě to štve! Přestávám mluvit a hážu kyselé ksichty.
- Míru to neštve nikdy! Snad jen Polsko – Gluszyca od Veny Hornycha… bez komentáře!
- Míra maže i špinavý řetěz, já nemažu :), pokud mi řetěz nenamaže Míra.
- Míra je stále schopen jíst gely, já ne. Letos jsem ale začala zastavovat na občerstvovačkách, což jsem loni nečinila. Rýži nejím v takovém množství jako Míra, ale stále mi chutnají banány. :)
- Mě se chce stále spát, Míra spát nemusí. :)
- Oba dva neumíme rychle tlačit kolo do kopce ani z kopce! Poznatek z polské Gluszyci.
- Míra mě pozná v poli závodníků, prý jsem malá :) já Míru nepoznám a dost často ani nevím, kde je! Třeba jsem naštvaná, že mi ujel a pak mě za 20km předjíždí a zdraví mě.
-
Oba dva máme spoustu dobrých přátel, kteří nám pomáhají splnit si tento bikový úlet! Zde jsou:
- KEBEK Chomutov s velkou podporou v dopravě
- Cyklosport Cheb – zapůjčení materiálu na závod
- Láďa Kašpar – doprovod (řidič a zázemí na závodě)
- Kola Dvořák Chomutov – servis kola (Míra) a zapůjčení materiálu
- Luboš Oubrecht – servis kola (Mirka)
- Jirka Dytrych s Verunkou – překlad pravidel
Děkujeme!
Andy napsal/a:
Závod vypadá úžasně, ale zároveň je hodně náročný. Držím palce!