Karel podle Štafle

Baňáci, pánové Jiskra a Eberl a sličná masérka :-), si užívají odpočinku v cíli
Zázemí závodu

V sobotu jsem se opět jako oslík a divák zúčastnila Karel biku. A nějak jsem to nepochopila a podle hlasů od kamarádů jsem nebyla sama… Jedna trať a dva různé závody… bylo na výběr. Poměrně vysoké startovné bylo navýšeno ještě o 100 Kč, pokud dotyčný chtěl být hodnocen v obou závodech. No já nevím, mi to ta hlava nějak nebere. Jedna trať, stejný počet pořadatelů, stejné množství občerstvení, stejné kopce i zatáčky, ale 2 různé závody, 2 druhy startovného, ale na závěr jen jedno vyhlášení (aha, zde je vysvětlení, které ovšem to rozčarování ze soboty nezmírní).

Michal Havlíček a Petra Janusová
Výherce hlavní ceny tomboly si polehkává své nové kolo

Opravdu nechápu, proč nemůže být Karel bike zařazen do poháru anebo proč se na trati Karel biku pořádá nejmenovaný závod bodovaný do Poháru? Proč závodník musí zaplatit větší startovné, pokud si chce zazávodit na jedné trati ve stejný čas, ale na dvou různých závodech. Pořadateli přece nevznikla větší práce ani starost, závodník toho víc nesnědl, ani nešel 2x se stejným zraněním k doktoru.

Závod to byl myslím jinak dokonalý, teda teď vlastně nevím který, jestli Karel bike nebo závod do Poháru :). Výborné zázemí, samé dobroty do pusy, toalety i první pomoc. Rychlé vyhlášení, zajímavá tombola a i to sluníčko měli objednaný :). Ale i já se přikláním k názoru Irči a ostatních, že Karel patří na Božák a sjezd po Dámské měl rozhodně své neopakovatelné kouzlo, alespoň pro mne (viz foto do kopce a ladný let z kopce) .


12 thoughts on “Karel podle Štafle”

  • Zdravíčko, tak já jsem naopak rád, že je Karel nyní takový, jaký je, i když čerpám jen zprostředkované informace, nejel jsem ho totiž. Podle popisu se mi to zdá jako „nejlehčí“ závod v kraji. A možná je dobře, že se takový závod objevil – protože se na něj může přihlásit úplně každý. A že na závodě skutečna byla kupa cyklistických laiků! To pak určitě mají pořadatelé radost – že přibližují cyklistiku veřejnosti. Popravdě řečeno, většina ostatních tratí musí široké veřejnsoti připadat jako dobrovolná sebevražda… co myslíte?

  • Olda Dvořák napsal/a:

    Ahoj, zdravím pravé bikery. Souhlasím s Fišim. I já se na biku občas svezu, ale za 1/ nejsem mladík a zdraví na místě prvním
    2/ na super nároščnou trať, teď myslím spíš technicky než fyzicky bych nevyjel. KB ANO. Chválím pořadatele, udělali závod i pronás hobíky. Díky. Bohužel souhlasím s kritikou 1/ chybějících borců ve výsledkovce
    2/ posun nejmladší kategorie /ročníku/ proti loňsku
    Ostatní: značení, servis na startu, v cíli šířky tratě a pod. SUPER. Olda Dvořák

  • Olda Dvořák napsal/a:

    Ještě něco. Stejně jako my na běhu, triatlonu a pod., snad i vy jste rádi za doplnění startovky a snad se vám tam moc nepleteme. Olda D.

  • Petr Novák napsal/a:

    K otázce chybějících borců ve výsledkovce. Je to bohužel dáno tím, jak byl závod „nastaven“. Jestliže se někdo přihlásil JEN do závodu Poháru KVSC, nemůže figurovat ve výsledkovce Karel biku a naopak. Jinak díky za pozitivní i negativní kritiku, pro nás z toho plynou ponaučení pro další závody.

  • štafle napsal/a:

    no Radku neůžu posoudit náročnost tratě,ale viděla jse i na naší elitě že toho měli dost a i Šmoulové hlásili až nad hlavu :). Jinak určitě ANO za závody pro „normální “ lidi.Závod byl až na tu dvojitost suprově zorganizován,nic nechybělo a myslím že v tomto směru nelze najít výtku.PS: ty těstoviny byly prý úúžasný :)

  • Hondzik napsal/a:

    Tak prvně je všeobecně známo, že Karla dělalo Karlem úchvatné okolí Božího Daru a s tím spojená neopakovatelná atmosféra hor.
    Trať v Karlových Varech byla opravdu velmi nenáročná, možná zbytečně moc asfaltu pro terénní kola, nicméně dobrý závodník musí umí zajet na všem a podmínky jsou pro všechny stejné.
    Bohužel ale díky tomu se nový Karel starému ještě více oddálil. Technické pasáže by měly být v každém závodě, ať se prověří komplexnost závodníků, avšak takové, aby na nich zručný a šikovný biker dokázal získat a hobbík to mohl v pohodě přenést, obtlačit, či objet.
    Co mi ale přijde zbytečné, je konání minimálně čtyř závodů na jedné a té samé destinaci, či lokalitě. V podstatě ve stejném terénu se jedou 1) Jarní bahna 2) Český pohár v XC 3) Artamon (Kolo pro život) 4) Karel bike
    Není toho už trochu moc, na to že okolí Karlových Varů je malebné podhůří Krušných hor? Není toho už trochu moc pro lázeňské lesy?

  • Jirka napsal/a:

    Přeji všem pěkný den, dlouho jsem nestudoval diskusi na bikerech až nyní jsem na ní zabruslil a koukám, že se zde nic nemění. Jedni makaj, aby bylo co jezdit a ti druzí pro změnu neustále připomínkují kde co. Stále čekám kdy tito lidé sednou, zamyslí se a místo těchto kritik uskuteční nějaký ten závod dle jejich představ, který by vycházel z jejich hlavy a organizačních schopností. Myslím, že se však asi nedočkám protože poukazovat na kde co je přeci tak jednodušší. Ne, nemám nic proti konstruktivní kritice, ale toto mi moc nesedí. Radek chválí nenáročnost tratě, je to závoďák ví o čem píše, proč ne, jde přeci o pojetí, když je to slabota, tak si přeci můžeme zrychlit, sjezdy, které slejzáme si můžeme sjet a výjezdy, které úspěšně tlačíme,ty se taky dají jezdit, on potom ani ten pohled na samotný závod nebude tak jednodůchý. Štafle lamentuje nad tím, že v jednom závodě se skrývají dva poháry, kdysi jsem se snažil vyvarovat této situaci a Karlovarský pohár jsem se snažil oddělit od ostatních pohárů a závodů, myslím, že se to i dařilo, nyní ale také vidím, že se poháry prolínají a vrací se to do časů, kdy vítěz jednoho poháru vlastně vyhrál dva, to asi není dobře. Fíca píše, že je v lázeňských lesích mimo jiné i nový závod cyklo,maratontour – okolovarů. No to je tak,tento seriál navymyslel nikdo z místních, byli jsme osloveni hlavním pořadatelem, byly připraveny dvě tratě jedna mimo Varů se startem a cílem mimo Varů a pak ještě jedna zde ve Varech. Hlavní pořadatel po shlédnutí obou možností vybral tuto. Pak je asi třeba mu napsat, že se to varským cyklistům už nelíbí, že se nám to stále točí na stejných tratích a tlačit či scházet stejná místa není zábavné. Nicméně jsou závody pořádány i pro jiné cyklisty, kteří nejezdí na Bahna a další místní závody, ale přijedou sem závodníci, kteří tyto tratě ještě neviděli a nejeli. Oni totiž Karlovarský AM bike maraton, ČP XC a Okolovarů jsou celorepublikové akce, kde zásadní zájem je být co nejblíže Varům, tratě těchto závody pouze navrhujeme, hlavní pořadatel je vybírá a schvaluje. Nicméně aktivity není nikdy dost, tak se chopte taktovky a ukažte všem jak to má vypadat. Pak budete moci říct tak takovej závod jsme udělali a tak to má vypadat, to čumíte co? Závěrem chci zdůraznit, že nemám zájem kohokoli tímto článkem napadat ani urážet. Přeji všem pěkný a ničím nerušený den.

  • ICE napsal/a:

    Zdravim souhlasim se vsema, že trat technicky nebyla narocna, ale zas kopce se tam nejake preci nasli ;) (timto se da souhlasit, ze zavodnik by mel umet jezdit vse ;). I to, že se někdo pustí do organizace je jen chvályhodné, ale právě proto, že máte dost zkušeností s organizací, si myslím vyskytlo dost chyb…. http://www.teamgoofy.com/www/content/view/172/53/

  • biker napsal/a:

    Moc tomu nerozumím.
    Diskuse zde není prakticky žádná bude lepší mlčet úplně?

  • kyjosek napsal/a:

    příště startovné za 250 a jednu výsledkovou listinu – technické pasáže moc ne – od toho se v kraji koná dost jiných závodu, ať je to sjízdné i pro širokou veřejnost

  • M.Fíca napsal/a:

    Jen doplněk pro Jirku: Okolovarů jsem zmínil jen jako technickou poznámku – nakonec jako jediný závod (když nepočítám Bahna) v této lokalitě není v kolizi s něčím jiným, takže díky za něj! Že je toho na jeden plácek trochu moc, to je prostě (asi nejen) můj pocit, ale nikomu ho nenutím. Každopádně jestli je to tak dobře nebo asi zhodnotí nejlépe účastníci svým počtem a dojmy. Např. podle ohlasů Karel-bike dopadl dobře, takže můžu jen litovat, že mi z mého pohledu nešťastně zvolený termín účast nedovolil.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>