Jste líní si číst anglicky? Pak pro Vás je tu můj průlet webem Cyclingnews. Uvedené odkazy vedou na pečlivě vybrané ilustrační obrázky.
Nové kliky Dura Ace budou z karbonu a budou duté (včetně toho, co drží převodníky). Jak je vidět na obrázku, jejich jádro je z hliníku, zbytek z karbonu. Váží 709 gramů a jsou o 10% pevnější.
Španělská firma Rotor, známá svými oválnými převodníky, představila hliníkový představec o hmotnosti 99 g. O jejich pevnosti se vyjadřuje slovem „superb“, které my známe jako název aut Škoda. A superb je prostě super. FSA také představila nový představec, jmenuje se OS-99 (118 g hmotnost u verze délky 100 mm). Tento představec FSA (a další komponenty) jsou vyráběny novou technologií CSI (Carbon Structural Integration), jež svrchním vrstvám karbonu konečně dovolí působit na celkový charakter komponenty (dělat ji například pevnější; ovlivňuje funkci), a ne mít pouze estetickou roli. Podobnou technologií dle Cyclingnews vyrábí Tom Ritchey svůj představec WCS Carbon 4-Axis (121 g hmotnosti pro délku 110 mm), který má jádro z jisté slitiny hliníku a zbytek z karbonu a celek má být pevnější než karbon a více odolný únavě materiálu než hliník. V testu tohoto představce se píše, že je pocitově stejně pevný jako hliníkový představec WCS, ale 2x dražší.
Michelin představil své silniční pláště Pro3Race, jehož součásti vznikají ve spolupráci s motorkářskou divizí Michelinu (MotoGP). ProRace 3 bude mt bratříčky: jednoho, co hodně drží – Pro3Grip, a druhého, co je velice lehký – Pro3Light.
Švýcarská firma DT představila svá první karbonová kola – RRC 1250. Karbonový ráfek, keramické náboje (model 190), ocelové dráty a hliníkové niple. Hmotnost setu 1250 g (570 g přední, 680 g zadni). V balení z obchodu dostanete navíc titanové upínáky, cestovní tašku na kola, pásku a speciální špalky. Stále u DT, ale z jiného soudku. Firma DT koupila firmu Pace, která vyráběla vidlice. Odsud pochází vidlice DT Swiss XRC 100 umístěná na top modelu Scott Scale LTD).Váží 1380 g a má 100 mm zdvih. Spodní nohy jsou z karbonu, korunka hliníková a dutá, uzamykání z řidítek. Jiná vidlice – EXC – má zvid 15 cm a váží pouze 1590 g.
Netrpělivě očekávaná kompletní sada na kola (např. řetěz už na světě je) od značky FSA sice ještě nedorazila, ale ani tak inženýří z Full Spead Ahead nezaháleli. Řada K-Force je nyní obohacena o kola s 5 cm vysokým karbonovým ráfkem, hliníkovo-karbonovým nábojem a hliníkovými dráty Sapim. Hmotnost: 1350 g. FSA dále začíná prosazovat vlastní systém uchycení sedla k sedlovce zvaný ISS (Integrated Seat System). Jeho konkurent se jmenuje I-Beam.
Velice zajímavá kola představili Crank Brothers. Jsou sice ještě ve fázi vývoje a neprodávají se, ale davy už šílí. Jsou modrá, mají dvoubarevné dráty a jsou technicky vymakaná.
Jezdí s ním Julien Absalon, tak proč ne i běžný biker… Přístroje Garmin nabízí všechny myslitelné funkce a navíc GPS navigaci. Uvidíme, jak rychle si udělají cestu na naše řidítka.
Mimochodem Absalon jezdí jen se dvěma převodníky. Už celou sezónu jezdí na kolech Fulcrum Red Metal Zero, ačkoliv ta půjdou do prodeje až nyní na podzim. Jeho vymakaná Orbea Alma je obuta pedály Time Atac. Julien si užívá nejnovější podoby přehazovačky X.0.