Trail na Svatoškách

Svatošské skály jsou dobře známé místo pro všechny cyklisty z okolí Sokolova a Karlových Varů. Vede přes ně cyklistická stezka, vinoucí se podél řeky Ohře.

Pokud například pojedete z Horního Slavkova do kopce na Kfely, odbočíte doleva po asfaltu a pojedete směrem na Bošířany (kolem skládky a zděného útvaru u cesty), tak před Bošířany odbočíte doprava a pokračujete po asfaltu do kopce po zelené turistické značce. Ta vás dovede až ke klesání, stále po asfaltu, směrem do Doubí. Na jednom rozcestí, u prvních domů, se ale objeví i žlutá turistická značka směr Svatošské skály, a ta nás zajímá. Odbočuje totiž doleva a hned prudce dolů, směrem k řece Ohři. Před vámi je údajných 1,5 km jízdy a pořádné výškové převýšení. Jede se nejdříve jehličnany a pak se připojí i krásné listnáče. Stezka je prudká, pak se objeví 180ti stupňové zatáčky. Je třeba šikovnost a dobré brzdy.

Výzva: autor článku nevytočil jednu zatáčku a jednou se lehce pochroumal. Dokážete sjet celý kopec bez zastavení? (Kromě toho padlého stromu.)

Pokud máte chuť si zalétat z kopce, je třeba ve Svatošských skalách podjet po asfaltu most, zabočit dolevaa stoupat a stoupat. ahoře je dřevěné odpočívadlo a cesta doprava po rovině po právě dnes, 28. 8. 2006, vyrobené cestě z tvrzené šotoliny. za chvíli se mírné stoupání zlomí v padák, na kterém jsem natočil 79 km/h. Přes 80 km/h to chce více snahy.

Tak ta klikatá cesta to je

Update (6. 9. 2006): Zkusil jsem to vzít v protisměru a vyjet to… nezkoušejte to, je to o nervy, smaé tlačení. při té příležitosti jsem ale objevil, že první jízdu jsem na žlutou najel až po chvíli. Od rozcestí totiž jedete po dobr écestě, a v tom je prudká odbočkana horší cestu po žluté – je těžké ji nepřehlédnout. A tato žlutá, celá žlutá, je totální MTB. Brzy tam pojedu znovua zkusím to sjet, ale už teď se mi klepou kolena.