ČP Habartov

Na Český pohár do Habartova přihlášeno k 2.9. 145 závodníků a mezi nimi i zajímavá jména – v ženách třeba olympioničky Jarmila Machačová a Lada Kozlíková, mezi juniory je téměř celá republiková špička (Vakoč, Rybín, Nipl atd.). Zajímavostí bude start Michala Starka medailisty z MS i paralympijských her, který jezdí pouze s jednou nohou. Vše vypukne v neděli v 9,00 startem juniorů od autobusového nádraží v Habartově, kde bude hlavní zázemí závodu.

Pro všechny je však upozornit na jednu velmi podstatnou změnu týkající se závodu samotného. O proti původně plánovanému se pojede opačna a to v protisměru hodinových ručiček. To je způsobeno autobusovou dopravou, která bude muset fungovat i v průběhu závodů. Jinak bude celá silnice úplně uzavřena pro veškěrý provoz.


16 thoughts on “ČP Habartov”

  • monča napsal/a:

    bohužel zde musím negativně komentovat uzavírku silnice.V Sokolově ještě ani ve 13 nebyla žádná cedule o uzavírce silnice do Kaceřova.A proto mě velmi rozčililo že mě mladík, který nevěděl ani jaký závod se jede,poslal pár kiláků před Kaceřovem zpět do Sokolova. Pak se nemůžeme divit nevraživosti motoristů vůči nám cyklistům a vůči pořádání závodů na silnici.Příště by bylo více než vhodné upozornit řidiče včas!!A možná poučit pořadatele aby byli schopní podat jinou informaci než že se jede tudy na kole !

  • Anonym napsal/a:

    Předně, více jak pět dnů před závody bylo na trase rozvěšeno na 12 cedulí, upozorňujících na den a čas a závod, který se koná. Dále pak vše bylo řešeno prostřednictvím starostů dotčených obcí ´, i okolních, a v neposlední řadě i vysíláním místních rozhlasů. Otázkou tak zůstává jak a koho prosit o odpuštění, že se jede ČP. Každý sport potřebuje své zázemí a cyklistika je specifická, především ta silniční. Jen pro dokreslení těch nazlobených. Na trati se objevil řidič s více jak dvěma promilemi a kradeným vozem. Tak kdo má či může být nazlobeným????

  • Jan Kytka napsal/a:

    Velké poděkování Honzovi Vokáčovi, jeho rodině a příbuzným a známým, včetně Březovských hasičů za zajištění zdárného průběhu ČP v Habartově. Dále pak Policii ČR, obvodní odd. Habartov a DI Sokolov a Ašským bajkerům.

    předseda KvSC Jan Kytka

  • Martin Benc napsal/a:

    Tak já jsem stál přímo v Kacéřově (tzn. nejsem ten „mladík“) a snad s trpělivostí jsem každému vysvětloval proč to nejde a jakou objížďku nejlépe použít. S většinou řidičů to docelo šlo, ale fakt je, že aby to bylo úplně bez chybičky, musely by být už v Kynšperku na mostě, v Citicích atd. umístěny velký cedule s upozorněním na uzavírky s naznačením směru objížďky, ale kdo by to zaplatil?? Takže já taky děkuji všem rozumným řidičům..

  • monča napsal/a:

    Martine, rozhodně nejste vy ten mladík….mluvila jsem o mladíkovi v Lítově a ten nevěděl vůbec nic. A cedule by byly fajn i když to bylo míněno ironicky,protože ono se vracet zpět 12 km by se ani Vám nelíbilo.

  • hummel napsal/a:

    Já bych jen trochu upravil předsedovo poděkování: Policie zústává, ale hasiči co stáli nakřižovatkách byli Habartovský. Březovští se svolením starosty Březové přivezli zázemí. Navíc nesmím opomenout podíl pana starosty Habartova, neboť ten stál za tím, že se podařilo (pravděpodobně) uzavřít silnice. A hlavně nejvíc díky patří všem co si „nechali nadávat na křižovatkách“

  • Anonym napsal/a:

    I můj dík patří panu starostovi… Cesta do Sokolova 45 minut a několik km navíc.Když mě nepustili na Sokolov normální cestou a poslali mě na Kaceřov,celou cestu za cyklistama a když už se projelo Chlumem,cyklisti odbočili na Habartov,tak na Bukovany zase závora.Jen tak ze srandy si dělat kolečka mě opravdu nebaví, nemám na to čas a nevlastním benzínku… nic proti cyklistům,ale nechápu proč nejezdí někde kde to neomezuje ostatní!Je tolik cyklostezek, proč právě tahle docela hodně frekventovaná silnice?????

  • hummel napsal/a:

    Toje nám líto, že se na to díváte takhle. Jen trochu vysvětlenína ty dvě otázky. Co se cyklostezek týče, tak v nejbližším okolí není žádná, která by splnila parametr pro bezpečný závod – hlavně v šířce. Proto není možné s celou kolonou vjet na cyklostezku. Příklad – jak by vše projelo po cyklostezce z Dasnic do Kynšperka či průjezd páteřní cyklostezkou Sokolova?
    Proč zrovna tahle silnice? – Byla neděle dopoledne = menší provoz. V nejbližším okolí jsme nebyli schopni najít okruh o delce aspoň 10km s trochu zvlněným profilem a slušným pokladem. Pokud někdo o nějakém takovém ví rádi si necháme poradit. Jinak je nám samozřejmě líto všech, kterým to bylo proti chuti.
    A jen pár slov závěrem??? Není pro náš zapomenutý kraj a region reprezentativní, když k nám zamíří cyklistická elita ČR??? Není pro nás dobrou reklamou, že je ihned po zkončení závodu zájem o pořádání závodu i za rok???

  • Šverdík napsal/a:

    Mám dojem, že je to jen o toleranci našich řidičů. Ten závod se koná jednou za rok a tak se to dá snad vydržet. Je potřeba chválit a hýčka všechny organizátory těchto organizačně složitých závodů.

  • Anonym napsal/a:

    Ano,jednou za rok se to dá vydržet,když je jasná náhradní cesta.Byly zrušený i autobusy?A co kdyby chtěla projet sanitka?A když celá skupina projede na Lítov,je jasný že chvíli můžu projet na Sokolov, totéž když z Chlumu odbočí na Habartov, nevidím důvod nepouštět na Bukovany.Tak jak chtít po řidičích toleranci,když 7 hodin mají odřízlé cesty???

  • hummel napsal/a:

    Od půl deváté do jedné ve skutečnosti. Autobusy normálně jezdily a sanitním či hasičským vozům by byl samozřejmě umožněn. Navíc pokud jste jel po trati závodu a chtěl jste sjet na dasnické křižovatce, stačilo zastavit a pořadatelé by Vám cestu otevřeli. Výjezd z okruhu byl „volný“. A pokud vím, tak odřízlá byla pouze Rovinka. Ostatní měli možnost obížďky. Co by se dělo, kdyby tam byla někde velká nehoda a cesta by byla také uzavřena??? Také by se takto nadávalo??? Jak by to asi dopadlo, když přesně v 9,00 hodin projelo kradené auto s podnapilým řidičem přes zábrany a mířilo proti skupině závodníků – štěstí že tam byla akorád policie. Pokud by byla mezi řidiči ohleduplnost, nemuseli by se silnice uzavírat. Vždy stačí jeden „debil“, který může svým jednáním způsobit tragédii. To je snad důvod pro naši omluvu.

  • Jan Kytka napsal/a:

    Otázkou je zda diskutovat s někým kdo vystupuje jako anonym. To je jedna věc, další otázka je co jste vy ve svém životě udělal pro nějakou dobrou věc, asi nic, že. Ono kdo nic nedělá nic nezkazí. Ale dle mého mu také nepatří právo kritizovat a kritizovat. Pokud ano, zjistěte si od kdy do kdy a další podrobnosti, byla trať uzavřená atd………

  • S.Leinweber napsal/a:

    Dobrý den.Dovolte,abych přidal svůj názor na celkovou situaci při pořádání cyklistických závodů.Na stejném okruhu,jakým je Habartovský se v minulosti jezdil(do roku 1983) závod se startem v Bukovanech.Trat byla také ve směru proti hodinovým ručičkám.Tato trat se stala osudnou pro celý kraj v pořádání cykl.závodů.Po tragedii,kdy ve sjezdu ke Kaceřovu vyjelo auto proti závodníkovi,byly všechny tratě v kraji pak zjednosměrněné.Některé závody dokonce skončily.Bezpečnost je dnes o mnohem vyšší,ale jak je znát i na jiných závodech-viz tragedie v Příbrami,je v dnešní situaci na silnicích stále oříškem být si jistý svojí bezpečností.Vidím nedostatečně specifikovanou vyhlášku o silničním provozu,která by měla jasně a podrobně určit,jakým způsobem má být silniční doprava zajištěna během pořádání akcí při otevřeném provozu, jednosměrném,nebo zavřeném.Návěstí o závodu na nejbližším místě odklonu dopravy.Vyhláškou stanovená značka o sportovní akci,která by měla ve vyhlášce konkrétní podobu popisu o povinnostech řidiče a jeho chování v místech,kde je provoz takto označený.Jasně specifikovaný začátek a konec závodního pole.Sanitní vůz nemůže tvořit pomyslný konec konvoje.Tím by měl být označený doprovodný vůz s jasně specifikovaným oznámením,o sportovní akci.Každý konvoj je překážkou v plynulém provozu a tak stejně,jako je např.převoz nadrozměrného nákladu by měl být i konvoj cyklistický jasně i s majákem označený.Roztažené pole samozřejmě se nedá zcela pojmout a tím pak vznikají podmínky,kdy je cyklista na silnici jako běžný účastník provozu a má dodržovat předpisy.Zjednosměrněná trat,nebo dokonce uzavřená se vymiká.I tak se nedají zajistit všechny vjezdy podél tratě a tím omezit ostatní.Včasné a cílené informování o akci(dané ze zákona včasným termínem v mediích) je forma,ale ne zcela jistota,že se nenajde někdo,kdo do tratě vjede.Je pak na místě,aby ze zákona byla konečně daná norma vyhláškou o silničním provozu,jak se má řidič,nebo další účastník silničního provozu chovat v místech,kde se pořádá sportovní,ale i jiná akce.Státní orgány stále mluví o podpoře sportu,ale v ochraně účastníků jsme stále pozadu.Nejednotná návěstí o pořádání cykl.závodů.Systém doprovodů.Členění doprovodných automobilů,vzdálenosti a pod,jsou stále nejasné.Často jsou i motorky pořadatelů neoznačené,stejně jako automobily.Pro pořadatele je každá další otázka spojená s oslovením účastníků siln.provozu v místě ekonomicky,lidsky i časově náročná.Pohled na věc,jako,že ,,to stačí“je už dnes neadekvátní odpovědnosti za zdraví a život účastníků závodů.Nejednotnost pravidel pro pořádání cykl.závodů a jejich zajištění řeší jen vyhláška o silničním provozu,na kterou se pak v důsledku všech možných vzniklých problémů odvolá jak policie,ale i pořadatel.Proto vidím,že závazně stanovené podmínky stanovené vyhláškou jsou nedostatečné a nepodporují do důsledku a včasně o akcích na otevřených,ale i zavřených silnicích,stejně tak i ostatním terénu.Každý závod cyklistický bychom měli podporovat v jeho pořádání.Poděkovat za jeho pořádání.Doufám,že nenastane další doba temna jako v 80.letech,kdy bylo zrušeno plno závodů.Právě z důvodu bezpečnosti.Vím,jak je pořadatelsky náročné zajistit závody a proto si vážím každého týmu,který závody pořádá. ,,Sportu zdar“ z Plzně.

  • S.Leinweber napsal/a:

    Dodám jen,že v minosti,před dvaceti lety,bylo území od K.Varů na západ cyklisticky bráno,jako nezajímavé.Pro mnohé bylo z vnitrozemí daleko.Dnes je opravdu radost,že se v tomto území pořádají sportovní akce celorepublikového rozměru.
    Kdo nezažil podmínky v tehdejší době,nemůže porovnat,jaký skok to je.
    Po roce 1989 cyklistika dík horským kolům utekla víceméně mimo silnice,do terénu.Nyní se silniční cyklistika snaží o svůj návrat jak do povědomí lidí jako silné odvětví cyklistiky,ale také jako odvětví,které má bezpečné podmínky pro činnost.Strach je dnes forma nesvobody,která na silnicích vznikla arogancí,nedůsledností zákonů,ale hlavně pokřivení chování řidičů vůči ostatním účastníkům. Slušnost je cesta,jak to změnit a zákon opora.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>