Genesis Evolution s extra výbavou

V sobotu 28. 5. 2011 se pojede Král Šumavy a vyrazí na něj i Kája Seidl a Péťa Svoboda se svými partnerkami Klárkou a Marcelou. Na Chebských kašnách jste si mohli všimnout, že Kája sedlá nový stroj Genesis Evolution (katalog kol Genesis zde, fotogalerie kola zde). Jak se na něm jezdí? To jsem zjišťoval na kratším švihu ve čtvrtek. Doufám, že jsem Kájovi stroj moc neponičil…

Genesis Evolution
Brzdy a řazení

Základem kola je pevný celokarbonový rám s označením Carbon T2T. Jeho trubky jsou kruhového průřezu bez tvarových variací s jedinou výjimkou. Dolní trubka zadního trojúhelníku je u přehazovačky zalomena, takže z trojúhelníku je najednou čtyřúhelník. Rám je černobílý s drobnými červenými liniemi. V tomto barevném duchu se nese i výbava kola, takže je celek barevně sladěn na výbornou. Vyvedení písem a ploch/čar na rámu nechytá za oko svou jedinečností, má však potenciál zůstat zajímavé několik let.

Výbavou je kolo na špičce pelotonu. Kola Mavic Crossmax SLR jsou již nějaký rok vyráběna s leštěnými ploškami na ráfku, takže pro někoho vypadají jako kolotoč na pouti, ale svým vzezřením jsou každopádně vždy a všude středem pozornosti. Jsou lehká, pevná a nemají chybu. Mimochodem za jízdy vidí jezdec ráfek jako celostříbrný.

Mavic Crossmax SLR a pláště Continental RaceKing
Vidlice Manitou R7 a 185 mm kotouč

Kola s rámem spojuje odpružená vidlice Manitou R7 Absolute se 100 mm zdvihu a zamykáním na vidlici.

Kola jsou obuta do plášťů Continental RaceKing 2.2. Ty mohu jen doporučit. Jsou to balóny, které tlumí nerovnosti a na suchém povrchu (šotolina, prašná cyklostezka) držely výborně. V bahně se asi budou zanášet. Když jsem ale kolo strčil do rámu mého vlastního kola, tak nezbylo moc místa mezi pláštěm a můstkem vidlice. Na pláštích mě fascinuje struktura na bocích, jakoby vystouplá síťovina. Vypadá prostě hezky. Sílu Karel přenáší pomocí karbonových klik Truvativ Noir XC 3.3. Rád bych k nim dodal nějaký komentář, jako to umí redaktoři odborných médií, ale nebyl jsem schopen poznat, jestli jsou ty kliky pevné více či méně. To říkám spíš jako podivení, zda-li to vůbec jde, protože na koel se míchá tolik vjemů dohromady (boty, kliky, rám, řidítka, pláštěm, vidlice… a teď vybírejte, co z toho je pevné a co ne…). Tyto karbonové kliky ale zaručeně pevné jsou.

Poprvé jsem měl možnost vyzkoušet komplet řazení Sram nejvyšší řady X.0 (přehazovačka a řazení Sram X.0. přesmykač Shimano XTR). Výtky k tomu nejsou samozřejmě žádné. Zaujalo mě, že (plastové? nějaký lehký kov?) řadící páčky X.0 jsou menší a subtilnější než u X.9, které jsou z hliníku a pádlovité. Co je lepší? Nevím. Výhoda X.0 je možnost nastavit si pozici jedné z páček. Na řidítkách najdeme jen dvě objímky. Brzdy a řazení jsou totiž k řidítkům uchyceny na společné objímce, což na jendu stranu uspoří místo, na druhou ale omezí možnost polohování. Kája má například brzdy hned u gripů, takže brzdy dvěma prsty. Někdo to tak rád, někdo ne, já osobně určitě preferuji na brzdách jen jeden prst, a to ukazováček.

Přehazovačka Sram X.0
Brzdy Avid Elixir CR

Doplňky jsou hliníkové Ritchey WCS, kokpit bílý, sedlovka černá, sedlo je značky WTB. Zapomněl jsem na brzdy. Jde o hydraulické kotoučovky Avid Elixir CR s kotouči 185 mm vepředu a 160 mm vzadu. Oproti mé starší verzi Elixirů je na tomto modelu vyšší brzdová páčka, která se lépe drží či spíše objímá :-). Výkon a jeho dávkování bez chyby.

Kokpit

Tím jsme se dostali přes úvod a výbavu k jízdě. Vzhledem k dešti šlo jen o krátký testík. Moe dojmy jsou následující. Kolo výborně zrychluje. Je lehké a pevné (kola, rám) a vidlice se dá úplně uzamknout. V tomto ohledu jsem byl maximálně spokojený. Další příjemnou věcí je vidlice, která se svým zdvihem vyžehlí každou díru. Občas mě na bajku, ale i na silnici, pobolívávají zápěstí, a tohle pro ně byla živá voda. Vidle ale byla nastavena na Kájovu hmotnost, já má tak o 20 kg více, takže pro skutečné použití jsem musel otočným kolečkem pružení trochu přiškrtit. Úplné zamknutí funguje a trojice kola, vidle a rám pak drží jako kámen. Co mě trochu děsilo, byl můstek vidlice zezadu – typický a jedinečný rys vidlic Manitou R7. Jako třetí věc vychválím pláště, které dobře tlumily a držely.

Celé kolo

Přemýšlím nad negativními vlastnostmi… Ale zde těžko říct, protože rám mi byl spíše malý a vidlici jsem si nesešteloval dle své hmotnosti. Takže je jasné, že se mnou kolo trochu skákalo (jakoby neklidné), že vidle v záběru pumpovala tam a zpět. Takže sorry, zde nechci soudit. Pro někoho bude nedostatkem to, že značka kol Genesis nepatří k tradičním supermarkám typu Specialized atp., tj. že nemá takovou image. To už záleží na postoji každého jednotlivce.

Co se kvality tohoto závodního stroje, já byl velice spokojený. Pevný rám, špičková výbava. Cena? 64.000 Kč.

Aktualizace: Na jednu věc jsme zapomněl, a to pohodlí rámu. Karbonové rámy totiž máme také kvůli tomu, že umí pružit více než hliníkové, a přitom si zachovávají pevnost. Opět, po krátké projížďce nemohu soudit, ale zdálo se mi že rám je spíše pevný. Myslím, že například moje kolo je pohodlnější, ale ne tak pevné.

Genesis

Logo Genesis

Pod značkou GENESIS se navrhují jízdní kola již téměř 20 let. Je to exkluzivní značka společnosti INTERSPORT. V Rakousku jezdí profesionální bajkový tým Genesis ve složení Uwe Hochenwarter (Alpentour Trophy 2010, celkový vítěz), Matthias Leisling (vicemistr Evropy v maratonu 2010 do 23 let), Hannes Metzler (mistr Rakouska v cross country 2009, celkový vítěz izraelského poháru 2010).

Katalog Genesis 2011 (PDF)


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>