Scott Spark připraven od boje

V roce 2006 měl Scott v Americe smůlu. Jeho model Genius tam kvůli patentu Specializedu nesměl být prodáván. Šlo o aplikaci systému odpružení Horst Link, který patří Specializedu a který je aplikován na modelu FSR. Scott proto prodával Geniusy hlavně v Evropě. Horst Link umožní, aby i při brždění zadní brzdou odpružení fungovalo na 100%. U jiných systémů to je, respektive bývalo, problematické. Obrázky ke sporu jsou zde

Na rok 2007 Scott přichystal nový model, novou hvězdu v celoodpružených kolech. Scott Spark.

Stejně jako brand new silniční model Addict i cross-country závodník Spark si dá hodně záležet na své hmotnosti. Tak jako Addict je i on vyráběn technologií IMP (výroba karbonovách trubek a jejich spojování). Přidejme k tomu testovacího jezdce a poradce konstruktérů Thomase Frisknechta a máme tady kandidáta na titul světového šampiona.

Na modelech Genius byl tlumič o hmotnosti 500 gramů, a to bylo trochu moc. Inženýři se tedy rozhodli, že zkombinují svůj výtvor – třístupňový systém charakteristiky odpružení a to nejlepší od firmy DT, která dodala potřebné lehké vnitřnosti. Nový tlumič značky Scott Nude vyrobený firmou DT váží 240 gramů, zdvih má 110 mm a je vzduchový.

„Pro Frischiho je důležitá pouze hmotnost, tuhost a kontrola směru jízdy,“ říká hlavní inženýr Scottu, Peter Dank. Dále řekl, že kolo mohlo být ještě lehčí nebýt toho, že Frischi striktně požadoval, aby kolo bylo výborně ovladatelné.

Na Sparku, stejně jako na Addictu, najdete integrovanou sedlovku, samozřejmě karbonovou. K dispozici budou i klasické verze. Hliník je využit v komoře pro středové složení, držáky tlumičů a kyvek a pro úchyt zadní kotoučové brzdy, který je vystaven vysokým teplotám.

Rám je vyroben z odolného karbonového vlákna, které by v tomto ohledu mělo být mnohem kvalitnější než předchozí generace. Dle slov Denka má být rám „crash resistant„.

Geometrie rámu balancuje mezi Ransomem (all-mountain) a ostrým hardtailem Scale. Inženýři si mysleli, že Frischimu se volnější úhly nebudou líbit, ale realita je překvapila. Švýcarská hvězda si jeden model objednala na Mistrovství světa.

Spark LTD

Shimano XTR, Mavic Cross Max SLR Disc CL, Rock Shox Reba WC & Scott nude TC, Ritchey Carbon = 9,9 kg. Jedině u tohoto modelu najdete sedlovku zabudovanou do rámu.

Spark 10

Fow 32 F100RL, Ritchey WCS Carbon, Truvativ Noir MTB 3.3 Giga X Pipe carbon, Avid Juicy Ultimate Carbon, kola od DT, SRAM X.0, přesmykač XTR = 10,5 kg

Spark 20

Fox, XT, XTR, DT, Scott = 11 kg

Spark 30

XT, Truvativ, Scott, Crossride = 11,4 kg.

Detaily rámu LTD

Zajímavé je, že lanka vedou v bovdenech po celé své délce a že bovdeny jsou vedeny skrze košík na bidon.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>