Sport Prague 2006

R7V tomto článku chci napsat, co mě napadlo a co se mi líbilo během procházení skromné cyklsitické část sportovního veletrhu Sport Prague, který ještě tento víkend běží v Letňanech. Poznámka: odkazy v textu vedou na fotky ve fotogalerii.

I čeští výrobci produkují celoodpružená horská kola. Author již dlouho a nyní se přidalo Ravo, které stejně jako Superior (a možná překvapivě bez Authoru, který spoléhá na hliník) letos představilo karbonový hardtail. Můj názor je, že i XC full od Rava trpí tím, co jeho bratři z karbonu od Superioru a Rava: jsou designově nedotažené (pro důkaz prosím viz galerie).

To Author Era Pro je jiné kafe. V celé nabídce největšího českého výrobce kol patří spolu se silničním topmodelem, Tractionem a A-gang sérii k nejpovedenějším. Má hezky profilované trubky a rámový spoj mezi zadní a přední částí zadního odpružení a moderní grafiku.

Možná by vás také překvapilo, že na tomto veletrhu se u některých vystavovatelů neprodává (Progress Cycle, Bikeranch). Naopak u Treku jste mohli získat dresy s 30% slevou.

Dlouho jsem přemýšlel nad nejhezčím hardtailem. Stejně jako minulý rok je obrovským favoritem Merida se svými inovativními karbonovými modely, z nichž tuhost přímo opulentně opadává. Anebo hliníkový Matts PRO-D. Za oceánem však nikdo nespí, a Trek 8900 pro mě byl jediným konkurentem Meridy. Vítěz neznámý, protože značka vs opravdová kvalita (což je také relativní) jsou nesmiřitelní soupeři. Stále si kladu otázku, proč Author vyrábí stále stejného Introverta. Ostatní inovují, ale Author udržuje rám klasického střihu z klasického materiálu, na kterém sice jsou velmi kvalitní komponenty, ale… kola, co se nezlepšují, si nikdo kupovat nebude.

Věděli jste, že Favorit prodává silniční kola s karbonovým rámem? Na výstavě měl mimochodem jednu z největších expozicí.

Triexpert je nová značka na českém sportovním trhu. Prodávají kola s vlastní značkou, komponenty na ně – a společným jmenovatel je karbon a nízká cena – a dále oblečení, a to všechno pro cyklsity, běžce, triatlety atp. pokud máte zájem o superlehké kolo se zvolenou sadou za relativně velmi nízké ceny, ptejte se na www.triexpert.cz.

Ještě mě zaujaly ráfky s dráty od Remeše s náboji Novatec. Myslím, že topmodely (web) by mohly být zajímavé, i když v konkurenci se zavedenými značkami nemají asi žádno výhodu. Zajímavý je určitě tento model.

Poznámka ke Cannondalu: z těch kol člověk cítí exkluzivitu a to, že jsou dělaná pro to, aby co nejlépe fungovala. Opravdu se mi líbí. Na fotce mám Propheta (detail jeden a druhý), hardtail zřejmě pro ženy.

V pátek odpoledne začal zápas se Švédskem a v tu chvíli byo u všech stánků jako vymeteno. Ale unavení prodejci to jistě ocenili.

Další fotky z veletrhu najdete ve fotogalerii a pokud vás zajímá nabídka bikového Shimana na příští sezónu, odkážu vás na jiný článek.


6 thoughts on “Sport Prague 2006”

  • Honza Mádl napsal/a:

    Čau Radku,
    a cos říkal na ty hardtaily u PELLs’u. Ta X6 s karbonovejma planžetama, coby zadní vzpěry a vídle taky nevypadala šreklich. A vůbec, jejich karbonovej program je dost našláplej.
    ( Kdysi tu Wickey psal o jeho „oblíbenci“ Radsport Bornmann, takže dneska mi od nich dorazila nová silnička s letošní Ultegrou. Už se celý odpoledne kochám a kochám. A ve sklepě si váže smyčku můj 12 let starej Favorit od Rádi K. )

    Honza

  • Ahoj,

    předně díky za reakci. Pells je pro mě eso letošní sezóny. Mají pěkná, správně vybavená kola všech úrovní a kdokoliv se nemusí stydět, když na takovém kole vyjede, právě naopak. Myslím, že Authoru tu roste dobrá konkurence, i když tahle cesta bude ještě dlouhá.

    Karbonové zadní vzpěry nahoře i dole, co jsou tenké jako šlupky. Vypadají skvěle. Dle testů (jeden byl v Pelotonu) to drží, minulý rok na nich někdo vyhrál nějaký titul v MTBO… takže výdrži by se možná dalo věřit. Jestli je to dost tuhé, to nevím. Ale je to nějaké čudné, respektive tenké. Přiznám se, že bych to musel vidět v Českém poháru, abych tomu bez obav věřil.

    Myslíš rámy CicliB? To bys byl tady v kraji třetí. Tvojí radost upřímně sdílím, i když mně nezbývá než obdivovat kola ve Velo katalogu. A co ostatní výbava tvého nového stroje?

  • Wickey napsal/a:

    Honzo a kam ti prislo? My si to nechavame poslat na psotu do Walsassenu, jak si to udelal ty?

  • Zbyněk napsal/a:

    Počkejte na mojí silniční „milenku“. Sice si už premiéru odbyla loni, ale teď bude pěkně vylepšená. Jestli to vyjde, tak mě galusky neminou ;-) P.S. Budete Viky v blízký době něco hromadně objednávat z Němec?

  • Honza M. napsal/a:

    Tak nejdřív Radkovi:
    Jak jsem psal, až na sedlovku je to čistá Ultegra 2006. Kola jsou taky „šimpáno“, WH-R550. Na můj vkus šetřili na drátech… :-) Řídítka, představec a sedlovka Ritchey mišunk, sedlo je signovaný No Saint, ale dole je nápis VELO. Na postu sedlovky a sedla dojde ke změně, šoupnu tam WCS a SLR. Jsem na to zvyklej z bika DiamondBacka. Včera a dnes jsem ho protáčel ve sklepě v ergáči a ladil posed. Vyjet musím vyladěnej.

    A teď pro Wickeyho:
    Sice jsme spolu mluvili mobilem, ale dám to jako info pro ostatní. Brácha mi v Německu kolo objednal, na mail mi dorazila „proformarechnung“ a já měl převexlovat prašule na jejich „baňku“. Jenže protože jsem už skorem fšecky Eura měl, musil bych to promajznout přes svůj korunovej účet. Tzn.:vložit eura, baňka je převede za nákup na Kč, pak vezme Kč z mý káči a převexluje je za prodej zase na Eura. K tomu zacáluju poplatek, no vycházelo to na 2 litříky navíc….?!?! Tak hurá na poštu, strčil jsem Eura do obálky na ceniny, zaplatil asi 130,-Kč i s pojištěním na 50 litříků a „v klidu“ jsem doma čekal. Poslal jsem to 21.02.2006 a kolo tu bylo na poště 3.03.2006. 50,-Euro bylo poštovný, což je dost, ale za ten luxus to stálo. Pak jsem to rozbalil a kochal se.
    Tak Adios compagneros.

  • Wickey napsal/a:

    Zbyno prave ze jo. Jointas objednava Vencoi Sladkymu kolo. Ale chtel to dneska (tj. v pondeli) cece.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>