V neděli v kopcích Okolo Mariánek

Tibor CipoNedělní silniční závod Okolo Mariánských Lázní o délce 60 km a převýšení 820 m je lákadlem pro všechny, kterým ve sklepě stojí bicykl s úzkými plášti. Jednak jde o přebor Karlovarského kraje, jednak přijede slavný cyklista Jiří Ježek a jednak jde o krátký závod, ve kterém tedy vítězství nezaručí jen tisíce kilometrů nashromážděné v nohou za řadu let; pravda, tento poslední argument trochu oslabuje pohled na výškový profil: závod je prostě kopcovitý. Dalším podpůrným bodem pro účast na závodě je to, že vede po kvalitních cestách, přinejmenším v tom smyslu, že lepší silnice už k dispozici nejsou. A tak já osobně doufám, že v neděli se v Mariánkách, milí bajkeři a silničáři, ukážete! Máte-li strach ze závodů, můžete jet v turistické skupině, která startuje po chrtech a chtkyních.

Anketa
[poll=45]

Trasa

Trasa startuje v centru Mariánek. Volným tempem se dojede k nejnižšímu bodu sjezdovky, kde závod odstartuje naplno. Následuje kopec do Závišína, který je táhlý a docela dlouhý. Poté se odbočí doprava a sjede se po hlavní silnici z Mnichova do Ušovic. To je pro změnu dlouhatánský, zpočátku táhlý, pak i docela prudký kopec dolů. Nechcete-li se natrápit, mákněte do Závišína, ať zde do skupiny chytnete nějaké výkonné tahouny. Z Ušovic se jede Mariánkami do mírného kopce, silnice je hrbolatá, občas foukne, není to nic příjemného. O něco lepší je to z křižovatky v Mariánkách do Hleďsebi, odkud se ale jede přes Valy do Kynžvartu. Tento úsek je dost hrozný proto, že je hrbolatý (ale ne děravý) a houpavý a v druhé půly pořádně do kopce. V Kynžvartu se sjede k pile, aby se mohlo najet na kopec, který má převýšení 275 metrů. Od zámku se vyhoupneme do Kynžvartu, kde v centru čeká „rychlostní prémie“. Po ní přijde nejprudší část trati, kde ani nejlehčí převod není dost lehký a střed dost tuhý–výjezd z Kynžvartu směr Kladská. Po kilometru se trať trochu narovná, dostanete se přes 20 km/h a pak za prudkou zatáčkou vede rovná cesta nahoru až k vrcholové prémii za odbočkou na Bašusovu cestu. Všechny prémie jsou označeny vzdáleností. Tento kopec, to není žádná legrace. Následuje po něm několikakilometrový tempařský úsek do Pramenů, kde podle měm ohla být u cedule skutečná rychlostní prémie–do obce se beztak vjíždí rychlostí okolo 55 km/h. Tempo pokračuje až pod Mnichov, kde se vlétne do serpentin a pak se dupe až do Mnichova. Odtamtud se pak sjede po hlavní z kopečka dolů a pokračuje se do dlouhého táhlého kopce až k Závišínu, kde se jede již po absolvované trase – Ušovice a cíl je u sjezdovky, tedy v kopci.

Profil trati
Profil trati

Detaily organizační

  • Před čelem závodu pojede vozidlo Policie ČR, křižovatky budou zajištěny Policií ČR a pořadateli, prostor startu a cíle zajistí Městská policie a pořadatel.
  • Ceny : prvních 5 v každé kategorii + 1. na rychlostní a horské prémii absolutně.
  • V doprovodném vozidle pojede lékař MUDr. Rous
  • Jako poslední bude konvoj uzavírat sběrný vůz firmy Barum.
  • Těsně za horskou prémií bude občerstvovací stanice.
  • Závod se jede za plného provozu, na start budou připuštěni cyklisté s přilbou a kolem v dobrém technickém stavu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>