Cyklostezka Ohře je o kus delší

Nebanice

Cyklisté, bruslaři, běžci a vůbec kdokoliv může pro své rekreační potřeby využít nové kilometry asfaltového pruhu podél řeky Ohře. Do června 2011 vedla páteřní cyklostezka č. 204 nazvaná Ohře v úsecích Svatošské skály – Loket – Královské Poříčí (prašné cesty), Sokolov – Citice – Hlavno – Dasnice – Kynšperk (asfalt). Nyní byly otevřeny tři nové asfaltové úseky v celkové délce 13,7 km a všechny z asfaltu:

  • Kynšperk – Mostov – Nebanice – Vrbová – Vokov – Chocovice (9 km)
  • Průjezd Sokolovem (1,2 km)
  • Průjezd Loktem (3,5 km; úpravy probíhaly na úseku 1,5 km)

Takže nyní můžete

  • pohodlně dojet z Karlových Varů do Chocovic u Chebu po rovinaté cyklostezce bez aut, jediným kopcem je hrb mezi Hlavnem a Dasnicemi;
  • jet po kvalitní asfaltové cyklostezce ze Sokolova do Chocovic u Chebu klidně na kolečkových bruslích.
Stromořadí v Mostově, pru je úzký kvůli ochraně stromů

Ve stavbě cyklostezky se bude pokračovat na úseku Chocovice – Cheb. V současné době páteřní cyklostezka Ohře dlouhá 46 km. V budoucnu by to mělo být 104 km od Německa do Ústeckého kraje.

A jak se na tom jede? Podívat se můžete na obrázkovou mapu ve směru Cheb -> Sokolov. Od Chocovic cyklostezka těsně lemuje řeku Ohři a asi i její ramena, takže je to samá zatáčka, sem tam most/lávka. Za Nebanicemi se trasa již neklikatí, ale do Mostova je třeba šlápnout do pedálů a dostat se na kopeček. A z Kynšperku se již jede rovně podél trati. Průjezd Loktem je známý, pár asfaltometrů přibylo, pod hradem byla rozšířena a zpevněna šotolinová cesta. Nový úsek z Chocovic do Nebanic ještě není označen cedulemi/šipkami. Průjezd Sokolovem je rovněž neznačený, po zkušenostech z minula nelze očekávat dostatečnou změnu; průjezd Citicemi je neznačený již roky; v Lokti jsem nebyl.

Nebanice

Co mě zaujalo, je odvodnění stavby (tj. příkopy) mezi Chocovicemi a Nebanicemi, které svými rozměry připomíná poměry na dálnicích. Doufejme, že se asfalt nezačne navzdory tomuto patření po stranách drolit a uprostřed vlnit, jak to rád dělává na všech nových silnicích, co se v ČR postaví. Výjimkou v tomto poznávacím rysu českých dopravních staveb totiž bohužel nejsou ani cyklostezky, jak dokazují příklady z řad starších kolegyň této cyklostezky č. 204. Stavební práce probíhaly dle informací od poskytovatele dotace na úseku o délce 11,7 km, cena vyšla na 134 mil. Kč, tj. 11,45 mil. Kč/km. Z jednoho porovnávání (podrobně) vyšla průměrná cena cyklostezky 6,81 mil. Kč/km. V Německu to bylo pro změnu pod 5 mil. Kč/km na dálkových cyklostezkách (…bývají úzké). Tento „výpočet“ stojí na nepřesných informacích, a tak člověk ještě může doufat, že zde nevidíme typický příklad eurozakázky nebo jak se tomu říkává.

Přejít na obrázkovou mapu

Na závěr bych rád zopakoval užitečná pravidla pro jízdu (kolo, in-line) i chůzi/běh:

  • jezdíme vpravo,
  • při změně směru se ohlížíme za sebe,
  • při obsazení celé šířky se často ohlížíme, abychom uhnuli rychlejším (natož protijedoucím),
  • při hustém provozu to nehrotíme s rychlostí (od určité rychlosti jedeme raději po silnici, je to pohodlnější pro nás i ostatní).

Doporučuji oficiální stránky cyklostezky Ohře.


3 thoughts on “Cyklostezka Ohře je o kus delší”

  • Velice vítám každou takovou novou stavbu.Je to super spojení na Cheb pro silničáře.Jen mě navýsost irituje,když se to jmenuje cykloSTEZKA!To nemá se stezkou nic dělat,to jsou regulerní silnice,kde je stejně víc bruslařů než cyklistů.Jenže na „inlinesilnice“ by EU nedalo nic.Proto ve jménu cyklistů se asvaltuje příroda jako blázen.Proč se nepokračovalo přírodním stylem jako mezi Loktem a Svatoškami či S.Poříčím?Za ty desítky milionů co to stálo by byly skutečné cyklostezky např. podél Svatavy či Lobského potoka.Ve směru do Kraslic,Oloví či do Slavkovského lesa nemáte šanci jet mimo silnice s hustým provozem.Já to nějak přežiju,ale rodiny s dětmi tam nepojedou.

  • Zdravím a děkuji za komentář! K in-line problému… cyklostezky se dělají z asfaltu mj. právě proto, aby tam mohli i bruslaři, když jich je tolik. Tak to holt je. Souhlasím, že pohybovat se na cyklostezce je ve „špičce“ dost nebezpečné, protože lidi se na nich pohybují neorganizovaně. Zkoušel jsem od APDM zjistit, jak tyto nové úseky vycházejí s cenou za kilometr, ale neúspěšně.

    Cyklostezky / cyklotrasy směr Slavkovský les se v současné době řeší – viz stránky projektu Cyklostezky po zaniklých obcích Slavkovského lesa a napojení na systémy v sokolovské kotlině, který toto řeší jak pro napojení na Sl. les, tak v něm samém.

    Cyklostezka směr Hřebeny, Oloví, Kraslice se už také řeší – viz Projekt integrace cykloturistických systémů na lomnickém křížení, jehož předmětem je zpracování projektu pro územní řízení a projektu pro stavební povolení na cyklostezku podél řeky Svatavy vedoucí do Kraslic

  • Děkuji též za odpovědi.Co si pamatuji,tak „stezka“ Sokolov-Kynšperk stála něco přes 80mil!!!Oproti tomu náklady na přírodní stezku z Poříčí do Lokte byly min. o řád níž.Pokud by byla v krásném údolí Svatavky podobná stezka respektujíc přírodu,byl by to trhák!To údolí má skrytý potenciál.Dostat se podél říčky do Hřeben a dál se sice dá,občas si to projedu,ale je to dost rasovina,zvlášť,když pak mám jet dál na Kraslicko a zpět.Slavkovský les je přírodní poklad,proto bych byl obzvlášť opatrný,nejraději bych tam viděl cesty typu Rychleby či Singltrek.Sokolovští bikeři tam sice budují své traily,ale to není pro širokou veřejnost :-) Můj soukromý tip je pěšina podél Lobského potoka do Čisté a podlém Dlouhé stoky na Kladskou nebo přes Komáří rybníky na Třídomí a Loket.Já tak často jezdím,jen silnici do Podstrání musím „přetrpět“…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>