Není důležité vyhrát, ale přežít… aneb 90 km singletrail

Chtěl jsem Vám popsat své intenzivní zážitky z Bike Rally (a nebylo jich málo), ale pak jsem si přečetl slova autora trati a rozhodl se k nim přidat své peprné komentáře (a nebude jich málo).

Nechtěli jsme dělat obyčejný bikemaraton, kterých jsou po Čechách tucty, nejde nám jen o bezhlavé bušení do pedálů a rychlostní průměr okolo 30 km/h. Chceme, abyste si užili spoustu kvalitního bajkování a zábavy. Proto jsme pro Vás připravili „Bike rallye na Brno“.

Bezhlavé to bušení do pedálů rozhodně nebylo, ale bušili jsme do toho pěkně :). Rychlostní průměr okolo 30 km/h opravdu nehrozil. Rychlostní průměr okolo 20 km/h také moc nehrozil… No a že jsme si to užili (skoro vše v dobrém) na to vemte jed!!

Vzpomínáte si ještě na své začátky s horským kolem, kdy pro vás všechny kopce v okolí byly velkou výzvou a delší výlet někam do neznáma měl nádech dobrodružství a radosti z objevování nových terénů? Každý neznámý a trochu náročný sjezdík, který byste dnes dali s prstem v nose, dokázal neskutečně zvýšit hladinu adrenalinu v krvi a rozbušit srdce… Chcete ten báječný pocit zažít znovu? Pak pojeďte s námi na Brno!

No a tak jsme jeli na Brno. Mě zde autor mluví z duše… Uvědomil jsem si, že se vlastně snažím vyhrávat a ne bavit se. Po pár letech chrtění na závodech jsem si tentokrát ježdění opravdu užil užil UŽIL!!!

Závod je určen pro horská kola, zdatné bikery a odvážné bikerky. Jelikož v okolí Plzně je spousta krásných terénu, které však pořadatelé maratónů většinou moc nevyužívají, chceme účastníky zavést na atraktivní (a pro někoho téměř neznámá) místa, a to doslova cestou necestou. Trasa je vedena pokud možno po těch nejrozbitějších a nejnáročnějších cestách, které jsme objevili, i když někde to prostě jinak než po asfaltce bohužel nešlo :o) Chceme se tak trochu vrátit zpátky ke kořenům bikingu, a tomu bude odpovídat i organizace celé akce.

Tady autor opět mluví pravdu a nic než pravdu. Trasa byla jeden 90km singltrejl spíše nevedoucí než vedoucí po nejrozbitějších a nejnáročnějších cestách a taky necestách (MMCH asfaltu bylo asi 8km dohromady max.)

Vzhledem k tomu, že se jede po nezabezpečené (a místy technicky hodně náročné) trati, je závod koncipován jako soutěž dvojic. Víc očí lépe vidí značení trasy a kdyby se někomu něco stalo, může druhý z dvojice přivolat pomoc. Trasa závodu je značená, pro případ bloudění ale dostanou účastníci mapku, aby se mohli najít :o) Je jen na vás, jestli se spokojíte se značením nebo pojedete i podle mapy. Na trati bude několik tajných průjezdních kontrol a pár občerstvovaček, jinak pořadatelů cestou moc nepotkáte, na motospojky se smrdícími endury můžete taky zapomenout.

Tady to okomentuji postupně… po nezabezpečené a místy technicky hodně náročné…Trať neměla daleko k dokonalosti. Technicky hodně náročné je podle mě velmi mírně řečeno. Svojí technickou vyspělost jsem musel dokazovat terénu neustále. Předloktí a sedací partie dostávaly pěkně zabrat. Velká část cesty se jela ze sedla. Buď to bylo rychlejší nebo pohodlnější a dost často taky jediné možné. …. Trasa závodu je značená……..No ano značená byla vzhledem možnostem ze 2/3 solidně. Poslední část byla jen pro zkušené Poděbradkaře. Vytyčit takhle pestrou a náročnou trať je nadlidský úkol. Mapu jsme nepoužili. Občerstvovačky po trase byly ve stylu HC- šátečky, banány, jonťák.

Každá dvojice si jede za své, je odkázána sama na sebe, terén je pro všechny stejný a stejně spravedlivý. V cíli se počítá čas druhého z dvojice. Pokud někdo mine průjezdní kontrolu, čeká na něj výrazná časová penalizace (+ 2 hodiny za každou neprojetou kontrolu), v případě že minete více než 2 kontroly, čeká Vás diskvalifikace. Všichni účastníci jsou povinni dodržovat pravidla silničního provozu (křižovatky a přejezdy přes asfaltky nebo železniční přejezdy nebudou zabezpečeny) a akce se účastní na vlastní nebezpečí. Takže asi takový výlet v závodním tempu s občerstvením na trati :o) Přilba je povinná!!!

Start a cíl závodu byl v Plzni – Božkově hospoda Pod kopcem. Zázemí mělo fantastickou atmosféru. Selské stavení u zdymadla, kde se dalo koupat, umýt se nebo třeba zarybařit si zcela zdarma. Úlovek se vracel vodě. K jídlu se fasovala 40cm dlouhá uzená domácí klobása a první 3 teamy v kategorii vyhrávali koláč megaobřích rozměrů.

Celkově mě závod bavil, jako málokterý jiný. Vyhovoval spíše odolnějším jedincům a kladl nároky i na souhru a psychickou odolnost parťáků. Orientace v terénu a dobrý smysl pro vedení směru kola i po značkách trati byl podmínkou úspěchu.

Zvlášť bych chtěl vyzdvihnout výkon smíšené dvojice na dlouhé trati. Já jel v některých sjezdech desítky metrů po předním kole v 50% náklonu. Stoupání ve stylu vyrveš kopec a následuje tak prudký sjezd, že si převodníkem škrtneš o špičku přelomu té hory. Fakt mazec. Pořadatelé pro nás opravdu vybrali to nejlepší z okolních terénů. Kdo dojel, ten zvítězil (beespee.cz).

Trasy

  • dlouhá – 85 km, převýšení 1850 m, 3 občerstvovačky
  • krátká – 65 km, převýšení 1300 m, 2 občerstvovačky

{jindra}


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML značky:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>